キャンセルポリシー

  1. レッスンの予約はレッスン開始8時間前までとし、レッスンのキャンセルはレッスン開始3時間前までとします。
  2. レッスン開始3時間前までにレッスンをキャンセルした場合や講師原因によりレッスンが行われなかった場合など、ノンペナルティーによるキャンセルがあった場合には、予約済みポイントを全ポイント返還いたします。
  3. 【キャンセル対応一覧】
    • 生徒からの通常キャンセル(レッスン開始から3時間前まで)⇒予約済みポイント100%返還します。
    • 生徒からの緊急キャンセル(レッスン開始から3時間前を経過)⇒予約済みポイントの70%を回収させていただきます。(30%返還します)
    • 生徒の放置キャンセル(連絡がなかった場合)⇒予約済みポイントを100%回収させていただきます。
    • 講師からの通常・緊急・放置キャンセル⇒予約済みポイントを100%返還します。
  4. レッスンのキャンセルについては、マイページ上の所定手続きを自ら行うことによりキャンセル処理がされます。それ以外の方法(運営者や講師へのメール送信など)でキャンセルの旨をお申し出頂いても、キャンセルの扱いには出来ませんのでご注意ください。
  5. レッスン開始時に遅刻してしまった場合には、レッスン開始から5分間は講師は待機をしておりますので、講師のスカイプIDにコールをしてからレッスンを受講ください。その場合でもレッスンの延長は致しませんのでご了承ください。5分を経過した場合には、レッスンは直前キャンセルの扱いになり、予約時に予約済みポイントは返還されません。
  6. 講師都合によるレッスンのキャンセルや、レッスン時に講師原因によりレッスンが実施されなかった場合には予約済みポイントを100%返還致します。ポイント返還以外の損害賠償等の保障は行えませんのでご了承ください。
  7. レッスン提供国において突然発生するシステム障害・国内情勢・自然災害などの、生徒側の責任によらない理由で、レッスンの受講が一時的に困難であり、サービスを中断せざるをえなくなった場合、運営事務局と生徒との協議の上、予約済みポイントの返還や再開の目途を立てるなどで解決するものとします。
  8. 生徒は十分に通信状況と機器の設定の確認をしてレッスンを受けるものとするが、生徒の通信機器、回線状況によりレッスンが受けらなかったと運営事務局が判断した場合、生徒へのポイントの返還はないものとします。

CANCELLATION POLICY

1 You (The Member) can book a lesson up to 8 hours prior to the time. Once booked, you will need to give at least 3 hours’ notice to cancel the lesson.

2 In case of a ‘Non-penalty Cancelation’ i.e. if cancelled with at least 3 hours’ notice or if the teacher cancel etc, the ‘Points’ will be returned to you in full.

3 Cancellation Categories

Ordinary Cancellation by The Member:
If The Member cancels a lesson with a minimum of 3 hours’ notice —> 100% of ’Points’ will be re-turned i.e. returned in full

Last-minute Cancellation by The Member:
Where The Member is unable to give a minimum of 3 hours’ notice —> 30% of ‘Points’ will be re-turned (ie 70% cancellation fee incurred)

No-show by The Member:
If The Member fails to show for the scheduled lesson (no cancellation form submitted) —> 0% of ‘Points’ will be returned i.e. no returns

Cancellation by The Teacher:
If the teacher cancels a lesson for any reasons other than those that falls under clause 11 of EIGODO Terms and Conditions of Service —> 100% of ‘Points’ will be returned i.e. returned in full

4 In order to cancel a lesson The Member must follow the specified cancellation procedure on ‘My Page’ of the EIGODO website. Please note that The Company will not accept any other forms of notification (such as E-Mail sent to The Company or the teacher) as an official request for cancellation.

5 When you are late attending a lesson, The teacher will stand-by for 5 minutes after the lesson start time. The Member is to make a Skype call to the teacher to commence the lesson. The lesson will finish at the scheduled time and there will be no return of the ‘Points’ for the lost time. Please note that the lesson is deemed cancelled (No-show by The Member) when The Member fails to show within the first 5 minutes of the lesson and there will be no return of the ‘Points.’

6 If the teacher cancels a lesson, or fails to provide a complete lesson for any reasons other than those that falls under clause 11 of EIGODO Terms and Conditions of Service, the ‘Points’ will be returned to you in full. Please note that The Company will not be responsible for any damages even when the cancellation is last minute.

7 If the lesson is disrupted due to an emergency situation within the country where the lesson is held, such as sudden or unexpected systems failure, national emergency or natural disaster, which are of no fault on The Member’s part, The Member and The Company will discuss a solution by way of returning of the ‘Points’ or rescheduling the lesson.

8 The Member ensures that her/his communication systems and equipments are running smoothly before attending each lesson. There will be no return of the ‘Points’ if The Company deems that the missed lesson was caused by the system and/or equipment failure on The Member’s part.