EIGODO利用規約

EIGODOへの会員登録にあたっては以下の利用規約にご同意いただいたうえでご利用ください。

第1条(会員登録規約)

この会員登録規約は、株式会社 エフェクトプラン(以下「甲」とします。)が提供する「EIGODO」及び、これに付随するサービス(以下「本サービス」とします。)を、会員(以下「乙」とします。)が利用するためのルールを定めるものです。

第2条(規約の範囲)

乙は本サービスを利用するにあたり、この規約をよく読んだ上で、誠実に遵守するものとします。甲のホームページ上の情報および、甲が乙に対して別途Eメール等で発信する情報は、すべて本規約の一部を構成するものとします。

第3条(規約の変更)

  • 甲は、乙の了承を得ることなく、この利用規約を変更することがあります。この場合、本サービスの利用条件は、変更後の利用規約によります。
  • 変更後の利用規約は、甲が別途定める場合を除いて、オンライン上に表示した時点より効力を生じるものとします。

第4条(会員登録と承諾)

  1. 本サービスの利用を希望する者は、無料電話ソフト(スカイプ)をインストールし、甲が定める所定の方法により、会員登録を行うものとします。
  2. 会員登録に際しては、自己の通信環境がサービスの利用に適していることを確認して下さい。
  3. 会員登録をした者(登録を前提に仮登録した者も含む)は、会員登録を行った時点でこの利用規約の内容を承諾したものとみなします。
  4. ユーザ登録は一人1回のみとし、同様に無料体験期間も一人1回のみの利用といたします。同一人物による複数登録による無料体験期間の不正利用が発覚した場合、甲から乙に損害金を請求し乙は支払うものといたします。

第5条(登録の不承認)

本サービスへの会員登録希望者が以下のいずれかの項目に該当する場合、甲は登録を承認しない場合があります。

  1. 既存の登録者が他の名称で登録しようとした場合
  2. 入会申込の際の申告事項に虚偽、誤記または記入もれがあった場合
  3. 本サービスの円滑な運営を妨げる恐れがある場合
  4. 過去において甲より除名処分を受けたことがある場合
  5. 上記以外の理由で、入会に際し不適当であると甲が判断した場合

第6条(本サービスの使用開始日)

本サービスは、甲が乙に対してEメールにより本登録完了を通知した時点で使用期間を開始日とします。

第7条(本サービス提供の期限)

本サービス提供の有効期限はありませんが、6ヶ月以上のレッスン(レッスン・講義)予約がなされていない場合は、事前の通知なしに、登録情報を削除することがあります。

第8条(本サービスの解約)

本サービス利用の解約(=退会手続)は、特にございません。第7条に定めるとおり、長期間の使用が見られない場合はこちらで削除する場合があります。

第9条(返金)

すでに購入済みのポイントについては、使用、未使用を問わず、返金及びポイントの返還はないものとします。なお乙の通信環境・通信接続や通信ソフトウェアおよび接続状況等の障害により本サービスの利用が困難であった場合も同様とします。

第10条(レッスンの詳細)

  1. 乙は本サービスで銀行振込またはクレジットカードのいずれかでポイントを購入し、レッスン予約時に乙はポイントを消費するものとします。
  2. 乙が予約したレッスンをキャンセルフォームよりレッスンのキャンセルを申し出た場合、甲が事前に定めた期限内であれば、甲は乙にポイントを返還をするものとします。
  3. 講師側の特別な理由で講師がレッスンに出席してこなかった場合、または甲の責任によるトラブルでレッスンが正しく行われなかった場合は、甲が定める、その状況の度合いにあったポイントを乙に対して返還するものとします。
  4. レッスンの受講可能時間帯、レッスン時間、受講料などについての詳細は甲のホームページ上でご確認するものとします。
  5. 乙の都合でレッスンの開始時刻が遅れた場合も終了時間は定刻といたします。その場合のポイントの返還は行わないものとします。

第11条(災害時の対策)

レッスン提供国において突然発生するシステム障害・国内情勢・自然災害等、甲の責任によらない理由で、レッスンの受講が一時的に困難でありサービスを中断せざるをえなくなった場合。甲乙協議の上、ポイントの返還や再開の目途を立てるなどで解決するものとします。

第12条(責任の範囲)

  1. 甲の都合により乙にレッスンを提供できなかった場合は、甲は乙にレッスン分のポイントを返還するものとします。レッスンキャンセルのために乙に起ったその他の損害に対してはレッスンキャンセルが突然であった場合でも甲は一切の責任を追わないものとします。
  2. 乙は十分に通信状況と機器の設定の確認をしてレッスンを受けるものとするが、乙の通信機器、回線状況によりレッスンが受けらなかったと甲が判断した場合、甲より乙へのポイントの返還はないものとします。
  3. 乙が講師へ送信またはアップロードしたファイル、動画、画像等の著作権利は当ホームページで公開、非公開に関わらず甲に守る権利はないとします。
  4. サーバ接続障害によりサイトにアクセス出来ない場合、甲はその復旧に努めるものとし、乙の機会損失に対する補償はないものとします。

第13条(個人情報の保護)

甲が知りえた乙の個人情報は甲の個人情報保護方針に則り運用いたします。なお、乙自身から講師個人へ伝えた個人情報に関しては適用されないものとします。

第14条(著作権および所有権)

本サービスに関わる商標や記載、およびロゴマークについての著作権、所有権は全て甲に帰属します。乙が複製の使用や再配布などを行なうことを禁止します。

第15条(サービスの停止および取り消し)

甲は、乙が以下いずれかに該当する場合、事前に通知することなく、乙に対する本サービスの提供を停止し、又は登録の抹消を行うことができるものとします。なお、この場合には甲はすでにお支払い頂いた料金の払い戻しは一切行いません。

  • 過去に本規約違反等により登録の抹消処分等を受けていたことが判明した場合
  • 申し込みに虚偽があった場合
  • 本サービスにより利用しうる情報を改ざん又は消去する行為又はそれを試みる行為
  • 他のユーザーや講師、その他の第三者若しくは甲の著作権、商標権等の知的財産権を侵害するまたは侵害を試みた場合
  • 他のユーザーや講師、その他の第三者若しくは甲を差別若しくは誹謗中傷し、又は名誉・信用を傷つけるまたはそれらを試みる行為
  • 他のユーザーや講師、その他の第三者若しくは甲の財産、プライバシー、肖像権若しくはパブリシティ権を侵害するまたは侵害を試みた場合
  • 詐欺、わいせつまたは児童虐待に当たる画像や文書等の送信などの法律に抵触する行為を行うまたは試みた場合
  • 前各号に定める他、法令若しくは公序良俗に反する行為
  • 他のユーザーや講師、その他の第三者に対して本サービスと競合し、又は競合する可能性のあるサービスを紹介、斡旋等する行為
  • その他、本サービスを提供し、又は登録を維持することが不適切であると甲が判断した場合

第16条(専属的合意管轄裁判所)

本規約に定めのない事項又は本規約の解釈について疑義が生じた事項については、受講者と当社とで誠意をもって協議の上、解決にあたるものとします。甲と乙との間で訴訟の必要が生じた場合、埼玉地方裁判所を甲と乙の第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

付則 本規約は2014年12月2日より実施いたします。

EIGODO TERMS AND CONDITION OF SERVICE

Please read the following terms and condition of service. By registering as a member of EIGODO, you agree to these terms and conditions.

1 Membership

EIGODO as well as its services (The Service) are provided by Effect Plan Ltd (The Company). The following terms and conditions set out the rules for the use of The Service by the registered members (The Member).

2 Scope of the Terms

In order to make use of The Service, The Member shall comply with these terms and conditions. The content of the The Company’s website in its entirety as well as all E-Mails The Company may send out to The Member will also constitute the terms and conditions.

3 Changes to the Terms

The Company reserves the right to change the terms and conditions without prior consent of The Member. If any of the terms and conditions set out in this document conflict with any newer versions, the most up to date terms will prevail.

Unless The Company otherwise dictates, the new terms and conditions will override the old with immediate effect upon publication on The Company’s website.

4 Member Registration and Approval Process

Any person wishing to register for The Service will install Skype, a free software application for online calls, on their computer device and complete the appropriate member application process with The Company.

At the time of member registration, each prospective member ensures that s/he has access to appropriate communication systems needed for The Service.

By registering as a member (or pre-registering to become a member) of EIGODO, you agree to these terms and conditions.

It is not permitted for any one person to register for membership and claim the free trial period more than once. If any person claims multiple free trial periods under false pretences, the said individual will compensate The Company for the damages.

5 Disapproval of Membership Application

The Company may decline a membership application if:
An existing member applies under a deferent name;
The application form includes errors, omission or falsehood;
There is a risk to the smooth-running of The Service;
The person has previously been expelled from The Service;
or The Company deems the application inappropriate for a reason other than those listed above.

6 Date of Commencement

The Service commences on the date The Company notifies The Member upon completion of the member registration by E-Mail.

7 Period of Engagement

There is no expiration date for the provision of The Service, however, The Company may decide to delete the member information without prior notice to The Member if there is a period of inactivity on the booking system of over 6 months.

8 Termination of The Service

There is no specific cancellation (de-registration) process. In accordance with Clause 7, The Company may de-register a member if there is a prolonged period of inactivity on the booking system.

9 Refunds

The Company shall not give refunds for ‘Points’ already purchased by The Member, whether or not they have been redeemed. There will be no refunds on missed or partially-missed lessons due to malfunctioning of The Member’s communication systems, Internet connection and/or the software system.

10 The Lesson

The Member purchases from The Company the ‘ Points’ by a credit/debit card or by a bank transfer. The ‘Points’ are redeemed by booking lessons.

The ‘Points’ will be returned to The Member if s/he cancels a lesson by submitting a ‘Cancellation Form’ within a specified time period set by The Company.

If the teacher fails to attend the lesson, or The Company fails in its duty to provide adequate lessons, the amount of ‘Points’ deemed appropriate by The Company will be returned to The Member.

The Member checks for lesson times, duration of the lesson, lesson fee etc. on The Company’s website.

The lesson will finish at the scheduled time even when The Member attends the lesson late. There will be no return on the ‘Points’ for the lost time.

11 Dealing with Emergency

If The Service is disrupted due to an emergency situation within the country where the lesson is provided, such as sudden or unexpected systems failure, national emergency or natural disaster, which are of no fault on The Company’s part, The Member and The Company will discuss a solution by way of returning of the ‘Points’ or rescheduling the lesson.

12 Scope of Responsibility

If The Company decides to cancel a lesson, The Company will return the ‘Points’ to The Member for the missed lesson. The Company shall not be responsible for any damages even when the cancellation is abrupt.

The Member ensures that her/his communication systems and equipments are running smoothly before attending each lesson. There will be no return of the ‘Points’ if The Company deems that the missed lesson was caused by the system and/or equipment failure on The Member’s part.

The Company waives the rights to protect any files, videos, and images uploaded or submitted to the teacher whether or not they are published on The Company’s website.

When The Company’s website becomes inaccessible due to a server connection error, The Company will work to resolve the error but will not compensate The Member for any loss of opportunity.

13 Data Protection

The Company will handle the private information of The Member according to its Data Protection Policy. The Company’s Data Protection Policy does not cover any private information The Member may share with the teacher.

14 Copyright and Ownership

The copyright and the ownership of the registered trade marks, logos and descriptions relating to The Service belong to The Company. The Member is not permitted to copy or redistribute them in any way or form.

15 Termination of The Service and Cancellation of Membership

If any of the following applies, The Company will cease the provision of The Service to The Member without prior notice, and/or de-register The Member from The Service. There will be no reimbursement made for the ‘Points’ already purchased by The Member.

If it comes to light that the membership has previously been terminated due to a breach of terms and conditions etc;

The application has been based on falsehood;

If The Member redistributes or deletes the information obtained through The Service, or attempts to do so;

If The Member infringes on the copyright, trademark rights or intellectual properties of The Company or a third party including other members and teachers, or attempts to do so;

If The Member damages the reputation and integrity of a third party or The Company by ways of discrimination or slandering, or attempts to do so;

If The Member violates the assets, privacy, portrait rights or publicity right of a third party or The Company, or attempts to do so;

If The Member commits fraud, or violates the law by transmitting images or documents of pornographic nature or of child abuse, or attempts to do so;

If The Member commits any other actions against the law and regulation or public order and morality;

If The Member mediates between other members or/and teachers and direct or/and indirect competitors;
or
Any other instances in which The Company deems inappropriate to continue the provision of The Service or the membership.

16 Exclusive Agreement Jurisdictional Court

If there is any doubt as to the interpretation of the terms and conditions or of matters outside of these terms, The Member and The Company will discuss a resolution in good faith. If a dispute arises, the first trial shall be held at the exclusive agreement jurisdictional court within the Saitama Prefecture District Court.

Version 1 - Effective as of 2 December 2014